نظرانداز کرکے مرکزی مواد پر جائیں

نہ من تنہا در یں خانہ مستم


اکیسوی صدی کی شروعات ہی کافی تیز رفتاری سے ہوئی۔  اگر اس کو ترقی کی صدی کہوں تو شاید غلط نہ ہو جہاں ہر چیز کافی تیز رفتاری سے ترقی پذیر ہو رہی ہے۔ جتنے زرائع ہر شئے کے لئے اس صدی میں ہیں پچھلی کسی  صدی میں موجود نہ تھے۔  وقت کے ساتھ ساتھ انسان نے  اپنے نا صرف طرز زندگی کو بدلا بلکے برتاو و معاملات کے طریقوں میں بھی کافی تبدیلی کی۔ گاؤں دیکھتے دیکھتے کب کسبہ اور کسبہ شہر میں تبدیل ہو گیا کسی کو احساس نہ ہوا۔ اس نئے دور نے شہر کی پوری تصویر ہی بدل دی۔ ہر ملک میں ہائی وے، سبوے، میٹرو، لگزری گاڑیاں اور موڈرن بس اب عام بات ہے۔ کیوں کہ ہر میدان نے اپنے ترقی کا دائرہ وسیع کر لیا ہے۔
        لیکن اس ترقی پسند دور میں ابھی بھی ایک قوم ایسی ہے جو صدیوں سے اب تک وہیں ہے جہاں سے اس کا جنم ہوا تھا۔ اس قوم کے افراد میلے کچیلے پھٹے لباس میں کھالی جھولیاں اور آنکھوں میں ہم سے امیدیں لئے کبھی کسی ہائی وے کے موڑ پر ، کبھی میٹرو کے گیٹ پر تو کبھی بس یا ریلوے اسٹاپ پر مل جاتے ہیں۔ یہ وہ قوم ہے جن کو کوئی جانتا نہیں، جن کے پاس رہنے کو گھر ، کھانے کو روٹی اور پہننے کو لباس نہیں ہوتے۔ جن کا وجود حکومت کے لسٹ میں نہیں ہوتا۔ یہ کسی سماج یا تنظیم کا حصہ نہیں ہوتے۔ انکے پاس چناو کرنے کا حق نہیں ہوتا۔ یہ ہوتے تو ہر جگہ ہیں لیکن ہم کبھی ان سے ان کا نام نہیں پوچھتے۔ یہ جب بھی ملتے ہیں ہم انہیں سو پچاس دے کر اپنا دامن تو چھڑا لیتے ہیں لیکن کبھی ان کو یا ان کے حالت کو ایک بہتر رخ دینے کے بارے میں کچھ سوچھنا بھی گوارا نہیں کرتے۔
        بچپن سے میں اس قوم کا معائنہ کر رہا ہوں۔ کبھی کبھی یہ خیال  آتا ہے کہ کیا کبھی کوئی ایسی حکومت آئےگی جو اس قوم کے زندگی کو بدل سکے یا شاید کوئی تنظیم جسے اس قوم کے ترقی کی فکر ہو۔ ہر حکومت غریبوں کو ترقی دلانے اور بہتر زندگی مہیا کرانے کا وعدہ کرتی ہے۔ حکومت میں آنے کے بعد وہ کام بھی کرتی ہے لیکن نا معلوم کیوں یہ قوم کبھی انکی نظروں میں کیوں نہیں آتی۔ کبھی کسی حکومت نے نا جانے کیوں ان کو انکا گھر اور روزگار دینے کا خیال نہ کیا۔ یہ سوال صرف حکومت سے نہیں بلکہ ہر ان بڑے بڑے تنظیموں سے بھی ہے جو غریبوں کے ہمدرد بنے پھرتے ہیں۔
        یہ سمجھنا دشوار ہو گیا ہے کہ ان کے  اس حالت کا زمہ دار ہے کون۔ حکومت جو پورے ملک کے افراد کا ذمہ دار ہے، وہ تنظیم جو ایسے بے بس و لاچار لوگوں کی حالت سوارنے کے لئے بنائی گئی ہیں، ہم لوگ جن کے آنکھوں کے سامنے یہ لوگ ہمیشہ موجود تو رہتے ہیں لیکن ہمیں ان سے دامن چھڑانے ست فرصت نہیں یا یہ خود جو اپنے حالات کو بہتر بنانے کے لئے کوشاں نہیں ہوتے۔

        خیر! ان سوالوں کے جواب اگرچہ آپ کے پاس نہ ہوں لیکن ان سوالوں کو نظرانداز کرآگے بڑھ جانے سے کچھ نہیں بدلے گا۔ کیوں کہ ہم سب ہمیشہ سے یہی کو کرتے آ رہے ہیں، اس بار شائد کچھ بدلنا ہوا۔ آخر وہ ابھی ایک بہتر زندگی کے حقدار ہیں جیسے ہم اور آپ۔

تبصرے

ایک تبصرہ شائع کریں

اس بلاگ سے مقبول پوسٹس

جامعہ عارفیہ سے علی گڑھ مسلم یونیورسٹی

سر سید احمد خان نے 1875ء میں ”محمڈن اینگلو اورینٹل کالج“ کی بنیاد   ڈالی تھی جسے 1920ء میں یونیورسٹی کا درجہ ملا اور آج اسے علی گڑھ مسلم یونیورسٹی کی حیثیت سے عالمی شہرت حاصل ہے- انہوں نے کہا: میں ہندوستانیوں کے اندر  ایسی تعلیم چاہتا ہوں کہ اس کے ذریعہ ان کو اپنے حقوق حاصل کرنے کی قدرت ہو جائے، اگر سرکار نے ہمارے کچھ حقوق اب تک نہیں دیے ہیں جن کی ہم کو شکایت ہو تو بھی ہائی ایجوکیشن وہ چیز ہے کہ خواہ مخواہ طوعاً و کرہاً ہم کو دلا دے گی۔ خدا کے فضل سے جامعہ عارفیہ سید سراواں کا معادلہ اس عظیم یونیورسٹی سے چند سال قبل ہوا۔ اس معادلہ نے مدرسہ ھٰذا کے طلبہ کے لئے کئی راستے ہموار کیے ہیں۔ دینی تعلیم کی تکمیل کے بعد جامعہ عارفیہ کے طلبہ اب یونیورسٹیوں کا رخ کر رہے ہیں۔ معادلے کے بعد سے اب تک تقریباً درجن بھر طلبہ علی گڑھ مسلم یونیورسٹی  سے گریجویٹ ہو چکے ہیں اور کئی طلبہ ابھی بھی اس میں زیر تعلیم ہیں۔ مستقبل میں اس یونیورسٹی  کی جانب رخ کرنے والے طلبہ کی رہنمائی کے لئے یہ تحریر شائع کی جا رہی ہے۔ لھٰذا اس یونیورسٹی  میں  موجود کورس، شعبہ اور داخلہ کی ...

یہ ‏ضعف ‏کا ‏عالم ‏ہے ‏کہ ‏تقدیر ‏کا ‏لکھا

         میں لکھنے کا عادی نہیں اور ناہی کوئی لکھاری ہوں ،لیکن کبھی کبھی جبرا لکھنا ہوتا ہے ،کلیہ کی طرف سے لکھنے کا کام ملتا ہے ،نا چاہ کر بھی محض نمبرات کے لیے  قرطاس سیاہ کرنا  ہوتا ہے ،اس سال بھی اسائمنٹ لکھنا تھا ،فلسطین کے تازہ ترین حالات پر  ہی ایک چھوٹا سا مضمون قلم بند کرنا تھا جمع کرنے کی تاریخ قریب آگئی تو  قلم اٹھایا سوچا لکھوں ۔۔۔ لیکن کیا لکھوں ؟؟۔۔۔۔فلسطین ۔۔۔۔ کوئی قصہ عشق ہو تو لکھوں ،کسی شہزادی کی داستان ہو تو لکھوں ،تحریر کے لئے چاہیے کوئی سلگتا عنوان، کوئی اختلافی موضوع، یا کوئی سنسنی خیز خبر جیسے سیلیبریٹی کا قتل، سیاسی الٹ پھیر یا کوئی ایکسیڈینٹ ۔ یا پھر تحریر کے لئے حسن و عشق چاہیے۔ ہائی پروفائلڈ محبوبہ کی رنگین زلفوں کا اسیر مجنوں، محبت میں ناکام عاشق کی دیوانگی یا یک طرفہ محبت کا دردناک انجام، غزہ کے ان بھوکے ،بے گھر ،ستائے ہوئے، مظلوموں کے بارے میں کیا لکھوں ،جن پر خود ان کے اپنے منھ نہیں کھولتے ،جن پر اقوام متحدہ ترس نہیں کھاتی ،امن کے نمائندے جن کی نمائندگی نہیں کر رہے ہیں!! کسی کتاب یا مضمون کا خلاصہ کرنا ہوتا تو ...